Eksperci spodziewają się, że przed samą Wielkanocą będzie w sklepach dużo drożej niż przed poprzednią. Potwierdzają to wstępne szacunki z początku kwietnia, z których wynika, że ceny w sklepach poszły w górę o 6,8% rdr. Czytaj więcej »
Eksperci spodziewają się, że przed samą Wielkanocą będzie w sklepach dużo drożej niż przed poprzednią. Potwierdzają to wstępne szacunki z początku kwietnia, z których wynika, że ceny w sklepach poszły w górę o 6,8% rdr. Czytaj więcej »
Eksperci komentujący najnowsze badanie rynkowe szacują, że typowa czteroosobowa rodzina łącznie wyda średnio ok. 800-1200 zł na samą żywność. I zauważają, że Polacy, pomimo wzrostu cen, starają się tak dostosować koszyk zakupowy, żeby nie zapłacić więcej pieniędzy niż rok temu. Czytaj więcej »
Projekt nowelizacji KSC jest jednym z najważniejszych projektów procedowanych przez Rząd z punktu widzenia warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Projekt nowelizacji KSC zmierza jednak nie tylko do transpozycji dyrektywy NIS2, lecz również do wdrożenia dokumentu tzw. 5G Toolbox, który w założeniu nie powinien mieć w ogóle zastosowania do podmiotów MŚP. Czytaj więcej »
W marcu codzienne zakupy zdrożały średnio o 6,7% rdr. Na 17 obserwowanych kategorii jedna była na minusie, a reszta – na plusie. W lutym wszystko ogółem podrożało o 5,8 rdr. Dwa segmenty poszły w dół, a pozostałe – w górę. Ostatnio w TOP5 drożyzny znalazły się dokładnie te same grupy towarów co poprzednio, w dodatku w identycznej kolejności. Czytaj więcej »
Grupa Eurocash kończy w tym roku 30 lat. Z okazji jubileuszu podsumowuje swój wkład w rozwój handlu i mówi wprost: zamykają się głównie sklepy niezrzeszone[1], a detalistom opłaca się integracja z siecią. Jednocześnie podkreśla, że z siecią liczącą ponad 15,5 tys. placówek jest nie tylko czołowym hurtownikiem FMCG, ale też – zgodnie z analizą Deloitte – największym... Czytaj więcej »
45,8% Polaków zamierza zmniejszyć swoje wielkanocne wydatki względem zeszłorocznych. Dla porównania, rok temu blisko 53% osób zakładało pomniejszenie świątecznych kosztów w stosunku do 2022 roku. Obecnie 34,9% rodaków nie planuje zaciskać pasa. Z kolei 9,8% konsumentów jeszcze nie wie, jak zarządzi swoim budżetem - wynika z raportu UCE RESEARCH i Shopfully. Czytaj więcej »
Kwietniowe wydanie miesięcznika Hurt & Detal jest już w drodze do Czytelników. Czytaj więcej »
W tym roku 15,6% Polaków zamierza średnio wydać 200-300 zł na wielkanocną żywność w przeliczeniu na jedną osobę. To najczęściej wskazywana kwota w badaniu UCE RESEARCH i Shopfully. Zatem czteroosobowa rodzina łącznie na samą żywość przeznaczy średnio ok. 800-1200 zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się przedział 150-200 zł – 14,4%. Z kolei 13,7% rodaków nie... Czytaj więcej »
Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów, jeden z największych producentów słodyczy w Polsce oraz jeden z wiodących producentów żelek w Europie, realizują kolejny etap strategii biznesowej opartej na produkcji żelek i produktów pochodnych – w marcu ruszyła linia do produkcji pianek Marshmallow. Czytaj więcej »
Producenci wybrali najciekawsze młode marki i projekty popularyzacji konsumpcji podczas wydarzenia: Branding Ovation 2025. Czytaj więcej »
Prezydent USA Donald Trump ogłosił nową ustawę o wzajemnych taryfach celnych, nakładającą dodatkową 20% opłatę na towary z UE. Wprowadzenie dodatkowych ceł grozi zakłóceniem globalnych łańcuchów dostaw, wzrostem cen i ograniczeniem dostępu do rynku dla rolników i spółdzielni rolniczych po obu stronach Atlantyku, co będzie miało znaczące konsekwencje gospodarcze dla... Czytaj więcej »
MAXIMA GRUPĖ, UAB zaprezentowała skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2024. W zmiennym i wymagającym otoczeniu rynkowym Stokrotka posiada stabilną pozycję na rynku, dbając o długoterminowy rozwój. Czytaj więcej »
Wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska w 2024 roku wyniosła ponad 6,8 mld zł[1]. W ciągu ostatnich 7 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 32 mld zł. Czytaj więcej »
Dokładnie 30 lat temu, 4 kwietnia 1995 roku, powstał w Polsce pierwszy sklep Biedronka. Trzy dekady później, u schyłku 2024 roku, sieć liczyła już 3730 placówek handlowych rozsianych po wszystkich regionach kraju. To nie tylko historia sukcesu biznesowego, ale przede wszystkim opowieść o głębokiej transformacji społecznej Polski. Czytaj więcej »
Stock Spirits Group ogłosiła dziś przejęcie The Drinks Company – niezależnego importera i dystrybutora wielokrotnie nagradzanych alkoholi z siedzibą w Wielkiej Brytanii. To posunięcie wzmacnia zdolność Grupy do ekspansji na jeden z największych rynków w Europie i wspiera jej ambicję, aby do 2027 r. stać się wiodącą firmą spirytusową w Europie. Czytaj więcej »
W tym roku organizacja świąt wielkanocnych będzie nas kosztować średnio 588,2 zł, czyli o 20 zł więcej niż w ubiegłym roku. O tym, że koszty tegorocznej Wielkanocy będą wyższe od tych poniesionych w latach poprzednich, przekonanych jest niemal 30 proc. respondentów Barometru Providenta. Czytaj więcej »
Analitycy szacują, że w marcu w sklepach było o ponad 6% drożej niż rok wcześniej. Jednak przed samą Wielkanocą konsumenci mogą jeszcze bardziej odczuć podwyżki cen. Eksperci prognozują, że w tym roku produkty na świąteczny stół mogą zdrożeć nawet dwucyfrowo rdr. Czytaj więcej »
Grupa Eurocash zakończyła rok 2024 z przychodami na poziomie 32,2 mld zł, co oznacza spadek o 0,7% względem roku poprzedniego. Wartość sprzedaży całego segmentu hurtowego w Polsce spadła o 2,7%. Eurocash zakończył zatem rok z umocnioną pozycją i większym udziałem w rynku. Marża brutto wypracowana przez spółkę wyniosła 13,4% i była o 0,2 punktu procentowego mniejsza niż rok... Czytaj więcej »
Koncern Philip Morris International (PMI) zakończył wartą niemal 1 mld zł modernizację fabryki w Krakowie. Nowe linie produkcyjne są w stanie wyprodukować w skali roku do 11 mld sztuk wkładów tytoniowych do podgrzewania, w tym do najnowszego systemu podgrzewania tytoniu, który właśnie trafił do sprzedaży w Polsce. To część globalnego planu firmy dotyczącego stopniowego... Czytaj więcej »
Według najnowszego badania opinii publicznej, większość społeczeństwa uważa, że w Polsce wciąż nie ma dość galerii i centrów handlowych. Tak deklaruje 46,1% pytanych Polaków. Natomiast 36,4% rodaków twierdzi, że w obecnej sytuacji (w tym gospodarczej, społecznej i rynkowej) jest już przesyt tego typu obiektów. Niezdecydowanych pozostaje 17,5% respondentów. Czytaj więcej »
1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to,... Czytaj więcej »
Trzydniowe Forum imienia Krzysztofa Pakuły „Partnerstwo – innowacje – inspiracje w FMCG. 15 lat sukcesu Grupy Chorten” było okazją do podziękowania za wieloletnią współpracę właścicielom sklepów partnerskich, producentom, menadżerom sklepów oraz pracownikom. Czytaj więcej »
W lutym 2025 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 0,5% niższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o 12% – wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR. Czytaj więcej »
W 2024 roku GK Gobarto wypracowała rekordowe 3,73 mld zł przychodów ze sprzedaży, co było efektem sprawnie działającej sieci dystrybucji oraz segmentu ubojowego. Skonsolidowany zysk EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyniósł ponad 126 mln zł. Czytaj więcej »
Spółka Danone oraz fabryka serków i jogurtów Danone w Bieruniu zdobyły prestiżowy certyfikat Rainforest Alliance. Dotyczy on zrównoważonego łańcucha dostaw dla surowców kakaowych wykorzystywanych w produkcji popularnych jogurtów z dodatkami marki Fantasia. To kolejne potwierdzenie, że firma działa w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Czytaj więcej »
Grupa InPost odnotowała rekordowy rok pod względem przychodów – które wzrosły o 23,5% r/r do 10,9 mld zł, a skorygowana EBITDA osiągnęła poziom 3,6 mld zł po wzroście o 33,5% r/r. Wolumen przesyłek za rok 2024 wyniósł 1,1 mld (+22% r/r). InPost prawie podwoił wynik EPS i osiągnął znaczący postęp w rozbudowie sieci OOH w całej Europie. Spółka pobiła własny rekord w... Czytaj więcej »
Spadek liczby klientów oraz mniejszy ruch w galeriach i centrach handlowych nie jest chwilowym trendem. Ogólnie zmierza to w niekorzystnym dla tych obiektów kierunku. Okres świąt, mimo że może być dla galerii i centrów handlowych trudny, daje także szansę na wyjście ze stagnacji. Rozwiązaniem mogą być zintegrowane kampanie reklamowe, które łączą online z offline. Czytaj więcej »
Spółdzielnia Mleczarska Ryki wdraża pierwszą w kraju technologię UV do oczyszczania solanki – przełomowe rozwiązanie, które znacząco wpłynie na jakość produktów oraz zrównoważenie procesu produkcyjnego. Urządzenie, opracowane przez duńską firmę Lyras, trafi do zakładu w listopadzie 2025 roku. SM Ryki jako pierwsza mleczarnia w Polsce zdecydowała się na wdrożenie tej... Czytaj więcej »
Zbliżający się okres świąt Wielkanocnych to tradycyjnie czas wzmożonych zakupów. Niestety, w tym roku wielu z nich może spotkać się z wyższymi cenami kluczowych artykułów spożywczych. Wzrost cen jaj, kakao oraz tłuszczów stawia przed branżą handlu detalicznego nowe wyzwania, w tym ryzyko zwiększenia liczby kradzieży sklepowych. Czytaj więcej »
Zarówno w styczniu, jak i w lutym ceny jaj wzrosły rdr. dwucyfrowo. Wstępne wyniki z marca też na to wskazują i świadczą o tym, że produkt coraz bardziej drożeje. W tym miesiącu jajko w sklepie kosztowało średnio już nieco ponad złotówkę. Nie brakuje opinii, że w kwietniu trzeba będzie za nie zapłacić o 10-15% więcej niż rok wcześniej. Czytaj więcej »
Marka BLITZbee nie tylko tworzy naturalne i funkcjonalne...
Wywiad z Adamem Dutkowskim – Product Management Managerem w...
Wywiad z Urszulą Bonecką oraz Moniką Ziembowską ...
Trzy pytania do Piotra Pilarskiego, Managera ds. Sprzedaży i...
Wywiad z Aleksandrą Jakubowiak, Martini Marketing Managerką w...
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki...
Według najnowszego raportu rynkowego, 80,4% Polaków w wieku...
Przedstawiciele Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol udzielili...
Projekt MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej...
Podsumowanie ogólnopolskiej zbiórki w sklepach sieci Auchan ...
Marka Kubuś od lat pojawia się na eventach Runmageddonu KIDS...
Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w...
Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem”...
Nowość od marki Krakus! Odkryj innowacyjny sposób na szybkie...
Z szacunku do tradycji i z myślą o przyszłości Lantmannen...
Hochland Kanapkowy to linia idealnie kremowych serków...
Z okazji jubileuszu 30-lecia Familijne wprowadzają na rynek...
Powiew lata w coffee barze ...
Startuje kampania z okazji UEFA Women’s EURO 2025...
Tego lata marka Soplica, która w swoim portfolio posiada m.in...
Pełnia smaku piwa nie wymaga alkoholu. Dzięki autentycznym...
Muzyka, smak i design...
Emocje, bliskość i wspólne chwile, które wybrzmiewają ...